Centre Excursionista de Terrassa | Turó d’en Ros
6035
post-template-default,single,single-post,postid-6035,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,

Passejades pel Parc

Turó d’en Ros 🗓

Dimecres, 14 de juny

La sortida que us proposem per aquest mes serà fora dels límits del parc però no per això és menys interessant. El circuit que hem seleccionat és un que l’ajuntament de Viladecavalls va traçar per excursionistes de totes les edats ja fa uns quants anys. Tot el recorregut està molt ben indicat amb unes fites molt curioses, que ens ajudaran ascendir al cim del turó d’en Ros, on gaudirem d’unes esplèndides vistes: els Pirineus, Montserrat i la mar Mediterrània.

A més d’un li sorprendrà que tant a prop de Terrassa es pugui trobar i veure un circuit tant divers, d’unes tres hores de recorregut, a l’abast de tothom: el desnivell és d’uns 320 metres.

Abans del aparcament on deixarem el cotxe, passarem per davant la Pedra Degollada,(412917 E – 4603132 N) (394) caldrà estar atents si la volem veure ja que no pararem per no disposar d’espai per aparcar.

Descripció de l’itinerari

Per arribar al començament de l’excursió cal sortir de Terrassa i seguir l’autovia C -58, coneguda com la carretera de la Bauma. Un cop trenscorreguts dos quilòmetres, hem de deixar l’autovia i sortir en direcció a Viladecavalls, hem de continuar en direcció a l’estació de Viladecavalls fins a trobar un petit túnel a la dreta de la carretera que passa per sota de la via del tren. Hem de travessar-lo. A partir d’aquí continuem de pujada per una carretera asfaltada, tot seguint els rètols que posa Sant Lluís. Mil tres-cents metres més amunt, a l’esquerra de la carretera, hi trobarem un aparcament per a dues places de cotxes, on es troba la Pedra Degollada (412917 E – 4603132 N) (394). tres-cents metres més amunt, a la dreta, trobarem l’aparcament del Forn del Riscal on deixarem els cotxes.

Iniciarem el recorregut a l’esplanada (412992 E – 4603383 N) (414) que hi ha prop del Forn Riscal, des d’on començarem a caminar. Visitarem el Forn Riscal (413019 E – 4603431 N) (413 ), un dels més grans i més ben cuidats del terme de Villadecavalls i, un cop visitat el forn, desfarem el camí i tornarem al aparcament, continuarem pel camí de l’esquerra que passa per sobre del forn i, a pocs metres, trobarem un trencall a mà dreta que ens conduirà fins la pedrera de Joan Purull, que ja fa temps que està abandonada. Continuem pel camí carreter fins al turó de les Bassotes (412864 E – 4603609 N) (539) i el turó de les Guixeres (412446 E – 4603868 N) (577). A partir d’aquí el camí careneja fins el Coll de Can Margarit (412026 E – 4603990 N) (527), cruïlla de camins, el de la nostre dreta es el que ve del Coll de Can Cardús. Continuarem 50 m en direcció oest per la pista forestal fins a trobar un corriol que surt a la nostre dreta. Deixem la pista i continuem

per la carena fins el turó dels quatre termes: Terrassa, Viladecavalls, Vacarisses i Olesa de Montserrat.

Anirem continuant fins a enllaçar amb el camí forestal que puja de Can Boixeres i continua fins a Coll Cardús. Hem de traspassar-lo i continuar per un sender anomenat camí del Ros, sempre direcció oest. Uns metres més amunt, ens desviarem a l’esquerra fins a les runes del Ros, un bon lloc per esmorzar.

Reprenen la caminada, desfem un tros del camí fet, continuem de pujada i al cap de pocs minuts arribarem a dalt del cim del turó d’en Ros ( 411248 E – 4603509 N) (638)

Des del cim, mirant a ponent, podrem veure la pedrera del Mimó. Si seguim unes marques de pintura de color vermell en direcció oest per un corriol molt estret, transcorreguts uns tres cent metres endavant trobarem l’avenc Nadal -72 o del Forat del Vent, petit avenc de 12 metres de fondària (411054 E – 4603295 N), la visita es opcional.

El camí de tornada el farem per la cara nord per aprofitar les excel·lents vistes de Montserrat. Pujarem al Coll de Can Margarit (527) i baixarem fins a les runes de la casa: lloc curiós però mal conservat per l’herbat que hi ha. Passarem per davant del Castell de Can Boixeres, convertit amb restaurant i, sense adonar-nos-en, arribarem al Forn Riscal, final de la nostre excursió.

Un cop acabada l’excursió qui ho desitgi podrà anar a veure la Pedra Degollada, que es troba a 5 minuts del aparcament.

VES A POC A POC GAUDEIX DEL PARC

Les coordenades que s’especifiquen en aquesta ruta estan UTM -31N – ED 50

Fitxa tècnica:

• Sortida: 8h. davant el Centre Cultural.Tornada cap a les 14h.
  • Desplaçament: cotxes particulars
  • Recorregut; 8’100 km
  • Desnivell: + 320 – 320 m
  • Temps de marxa: 3’30 hores
  • Dificultat: Baixa
  • Preu: gratuït els socis i 5 euros els no socis
  • Inscripcions: a Secretaria i a través d’aquesta mateixa pàgina
  • Recomanacions: portar roba i calçat adequat, pals per caminar, beguda i un bon esmorzar.
  • Nota:per participar en aquesta activitat cal que tingueu la llicència-assegurança federativa.En cas contrari heu de contractar l’assegurança temporal a secretaria o en aquesta mateixa pàgina (2 euros per dia)
  • Més informació: Ricard Navarro (608422795) Jaume Galofre (686380835)