Històric

SERRA DE BUSA

DIUMENGE 3 D’ABRIL

Deixarem els cotxes a prop de la casa del Rial de Busa. Agafarem el camí que surt de la casa i anirem fen una suau pujada fins a prop de l’ermita de St. Cristòfol de Busa on el camí guanya amb pendent. Ara anirem a buscar el camí que ens portarà a la casa Bartolina. Ens arribarem a la cinglera per veure la vista de la vall d’Ora. Després anirem a buscar la cinglera de l’altre banda en el punt anomenat Grau de Vilamala. L’entrada de aquest camí, que no seguirem, es molt xula, el camí passa entre dues parets de pedra. Nosaltres agafarem un sender petit i a vegades poc marcat que segueix la cinglera en direcció oest. Si fa bon dia hi ha unes vistes fantàstiques sobre St. Llorenç de Morunys, cap a la serra d’Ensija, el Pedraforca de costat, el Cadí i més. Després ens arribarem a la Presó de Busa per una passarel·la metàl·lica. La passarem i anirem fins l’extrem per gaudir de la vista de la presa de La Llosa del Cavall, St. Llorenç de Morunys, Port del Compte, i també la Mola de Lord i el seu Santuari. I ja per acabar anirem tornant per un sender planer que mes endavant es torna camí i que ens portarà al lloc a on tenim els cotxes.

Captura

FITXA TÈCNICA
Lloc i hora de trobada: Estació d’autobusos (Rambleta del Pare Alegre) a les 8:15 per organitzar cotxes i sortir a les 8:30h.
Durada prevista: 4 h caminant. Tornada als voltants de les 19:00h.
Distància: 13 km.
Desnivell: 470 metres.
Dificultat: BAIXA, zona pedragosa.
Consells específics: roba d’abric, crema solar, esmorzar i dinar. Aigua suficient, botes de mitja canya. Impermeabe en cas de previsió de mal temps i pals.
Preus: Socis gratuït, no socis 5 euros.
Assegurança: Cal tenir la llicència federativa. En cas contrari, heu de contractar l’assegurança temporal al punt d’atenció al soci (2 euros).