Històric

Passejades pel parc als Tres Petits Pantans

PANTÀ DE LES SOLANES f. Enric Pratgener

Dimecres 14 de gener, 2015

Tres Petits Pantans: Pantà de la Vall – Pantà de les Solanes – Pantà de les Refardes

Aquest itinerari ens permetrà de conèixer com les masies de la part nord del parc aprofiten el cabal dels torrents i rieres que baixen del Montcau per regular les aigües amb petits pantans que serveixen per controlar i guardar l’aigua. Visitarem el pantà de la Vall i la masia de la Vall amb la seva font dedicada a la mare de Deu de Montserrat, el pantà de les Solanes, el pantà de les Refardes i la masia de les Refardes. Una matinal molt tranquil·la i d’un encant natural. Iniciem el recorregut al petit aparcament que hi ha a mà esquerra del quilòmetre 18,400 de la carretera de Terrassa – Talamanca (650) (416899E – 4615921N).

Emprenem un petit corriol que surt al costat dret de la carretera direcció nord, molt poc visible i que baixa fins trobar el camí carreter de la Casa de la Vall, hem de travessar la riera i continuar per un camí que surt a la dreta que  voreja el torrent de la Vall.
Quan portem 700 m. recorreguts arribarem al primer pantà, (642) (417218E – 4615680N). Un cop visitat el pantà hem de refer el camí fins a tornar al trencall que ens portarà a la casa i la font de la Vall (626) (416892 E – 4616281N). Continuem la caminada pel camí que passa per sota de la casa, sempre pel camí ample direcció nord,  fins arribar al coll de la Creu Gener (639) (417124E – 4617219N).

Passat el coll el camí continua direcció nord amb una forta baixada, seguim 1.200 m. endavant, fins a trobar una cruïlla de camins (540) (417306 E – 4618274 N). Deixem el camí principal i seguim a la dreta vorejant la torrentera amunt fins a trobar el pantà de les Solanes (566) (417586 E – 4617830 N), aquest embassament recull les aigües del torrent del Soler. Un cop visitat el pantà hem de desfer el camí fins trobar el camí principal, continuar 350 m. direcció nord. A 50 m. del camí trobarem el pantà de les Refardes (519) (417272 E – 4618572 N). Aquest pantà s’alimenta del torrent de les Refardes. Seguint avall el camí de la dreta paral·lel  al torrent arribarem a la masia i la font de les Refardes (519) (417268 E – 4618876 N).

Reculem fins al trencall del pantà, continuem  la marxa 250 m. direcció nord resseguint el marge esquerra del torrent de les Refardes, fins  un petit aparcament arran de  la carretera B-124  de Monistrol de Calders.  Prèviament haurem de deixar un parell de cotxes per a retornar al principi de la nostre excursió.

Informació destacada

Lloc i hora de sortida: davant del Centre Cultural a les 8:00 del matí. Tornada al migdia.

Cal portar:  calçat adequat, esmorzar, aigua i capellina o paraigua per si plou i roba d’abric.

Dificultat: baixa, 9,4 quilòmetres.

Desnivell: +22m -184m.

Temps de marxa: 3 hores.

Desplaçament: en cotxes particulars, repartint costos entre els ocupants de cada cotxe.

Inscripcions: a la Secretaria del CET i a través del web del CET. Data límit dilluns 12 de gener.

MOLT IMPORTANT: Cal que tingueu la llicència/assegurança federativa.

En cas contrari, heu de contractar l’assegurança temporal a Secretaria (2 € per dia).

Més informació: Enric Prat (618 270 049) i Josep Trullàs (619 963 134).