Històric

PASSEJADES PEL PARC · UN TOMB PELS VOLTANTS DE TALAMANCA 🗓 🗺

Dificultat: Baixa · Temps de marxa: 3’30 hores · Recorregut; 13′ 500 km · Desnivell:  + 254 m   – 254 m

Passejades pel Parc setembreTOMBES DEL MORO DE TALAMANCA Foto Enric Prat

Dimecres 14 de Setembre

Amb aquesta matinal us proposem conèixer una altra zona d’alt interès del parc natural: els voltants del poble de Talamanca. Resseguirem un tram del seu terme; visitarem algunes de les seves masies —el Bassot, la Serra…—; ens enfilarem al Puig del Castellar, on hi ha un jaciment ibèric i visitarem el Mas de la Vila i les tombes del Moro. La tornada la farem pel Cingle, can Valls i la Vinya Vella.

Iniciarem el recorregut a la plaça del poble, al costat de l’església de Santa Maria. Començarem a caminar en direcció sud i creuarem la carretera en direcció a la Zona Esportiva. Al cap de vuit minuts de caminada ens trobarem amb el mas del Bassot. Continuarem de baixada fins arribar al torrent del Güell, el creuarem i pujarem pel camí que tenim davant fins a arribar a la masia i d’allà, ens arribarem fins la Sínia on farem una petita parada.

Al cap d’uns 30 minuts de pujada assolirem el Collet Maiol. Aquí aprofitarem les bones vistes que hi ha per esmorzar i reemprendrem la caminada, sempre en direcció a ponent, sense fer cas dels camins de la dreta que porten a Can Rubí.

Arribarem al collet de Cantagalls i seguirem tot recte en direcció Rocafort. Al cap de vint minuts de caminada ja veurem la gran casa pairal del Mas de la Vila on val la pena fer un petit descans a l’era de la masia. A l’entrada principal del mas, surt un camí carreter que, en 5 minuts en direcció a ponent, ens portarà a les Tombes del Moro, excavades al costat esquerre del camí.

Un cop visitades les tombes hem de desfer el camí fins la casa de la Vila i prendre la pista cap a l’esquerra, tot passant pel costat d’una bassa. Continuarem 10 minuts de baixada fins a trobar una pista que surt a la dreta. Creuarem de nou el torrent del Güell i al cap de pocs metres el camí gira bruscament a la dreta fins la casa del Cingle. Cal travessar l’espai de la casa i continuar per la pista de la dreta. Més endavant trobarem Can Valls i la casa en ruïnes de la Vinya Vella. Continuarem 4 minuts més per la pista fins a un punt on cal travessar la carretera i agafar un camí de pujada totalment empedrat. Al cap de 10 minuts arribarem de nou al Poble de Talamanca, fi de l’excursió.

VES A POC A POC GAUDEIX DEL PARC

[message background_color=’lightgrey’]

Fitxa tècnica

Sortida: 8h. davant el Centre Cultural.Tornada cap a les 14h.

Desplaçament: cotxes particulars,

Recorregut; 13′ 500 km.

Desnivell:  + 254 m   – 254 m.

Temps de marxa: 3’30 hores.

Dificultat: Baixa

Preu: gratuït els socis i 5 euros els no socis.

Inscripcions: a Secretaria i a través del web del CET.

Recomanacions: portar roba i calçat adequat, pals per caminar (opcional), beguda i un bon esmorzar.

Nota:per participar en aquesta activitat cal que tingueu la llicència-assegurança federativa.En cas contrari heu de contractar l’assegurança temporal a secretaria (2 euros per dia)

Més informació: Rossend Sanllehí (93 783 85 20) Enric Prat (618 27 00 49) Josep Trullàs (619 963 134)

[/message] [insert_php]

$AdreçaPost=”http://ce-terrassa.cat/passejades-pel-parc-%c2%b7-un-tomb-per-els-voltants-de-talamanca/”;