Històric

Passejades pel parc · Turó del Mal Pas 🗓

Dimecres, 14 de febrer de 2018

El Turó del Mal Pas (753) es troba a la part nord-oest del parc, situat al sud del Sot de l’Infern i a prop del poble de Mura. Al costat est d’aquest turó hi ha el collet del Mal Pas on es pot observar un arbre monumental, el pi de les Tres Pinasses, que és sens dubte un dels arbres més bonics i més espectaculars del parc. A sota del camí, a la banda de migdia, també es troba la cova i l’agulla del Mal Pas.

Descripció del recorregut

[two_columns] [column1]

Iniciem el recorregut al km 15,1 de la carretera de Terrassa a Talamanca, al coll d’Estenalles (873 m) (416416 E – 4613806 N).

Agafarem el camí ample i vorejat de cedres (GR5) en direcció oest que ens conduirà fins la casa de la Mata (920 m) (416050 E – 4613356 N). Continuarem avançant per l’antic camí vell de la Mata a la Coma d’en Vila, sempre pel GR5. Passarem pel coll de Garganta i més endavant arribarem al lloc on hi havia hagut el xalet de la Castanyera (906 m) (415112 E – 4613272 N). Hem de deixar el GR5, que continua per l’esquerra i que farem de tornada. Seguim la pista ampla que ens conduirà directament a la Coma d’en Vila (918 m) (414575 E – 4613518 N), molt bon lloc per esmorzar.

Reprenem la marxa direcció sud fins l’Alzina Bonica i, més endavant, el Coll de Boix (878 m) (414500 E- 4613085 N), cruïlla de camins. Deixem el camí principal (GR5) i ens desviem a la dreta. Traspassarem la pista de Mata-rodona i prenem un corriol direcció ponent que baixa cap a la carena de l’Era dels Enrics. Iniciem una forta baixada pel mig d’un roquetar. Davant nostre i per tramuntana podem veure el turó del Mal Pas i, més allunyades, les masies de Mata-rodona i Puigdoure.

Collet del Mal pas (692 m) (413235 E – 4614061 N). A la dreta surt un camí i a pocs metres podem veure el pi de les Tres Pinasses. Un cop l’hem visitat,

[/column1] [column2]

tornarem al collet i continuarem direcció ponent, vorejant el turó pel cantó de migdia. Un cop caminats uns 100 m trobarem unes fites a mà esquerra del camí que ens indican un corriol que condueix a l’entrada de la cova i al peu de l’agulla del Mal pas.

Un cop visitada la cova hem de recular fins al camí principal. Reprenem la marxa direcció ponent. Desprès d’un gir pronunciat a la dreta, iniciarem l’ascensió al Turó del Mal Pas. Seguirem pel mig del roquetar sense perdre de vista les fites que ens indican el camí fins dalt del turó.

Turó del Mal pas (753 m) (413080 E – 4614019 N) esplèndides vistes de Montserrat, del Turó de Puigdoure, el Puig Andreu i el Pugibò amb els Pirineus al fons.

El camí de tornada el farem desfent el camí fins al Coll de Boix. Cruïlla de camins. Deixem el que va direcció sud, que ens portaria al turó de la Pola i el coll de Tres Creus, i seguirem el camí que surt davant nostre direcció est, senyalat com GR5. Traspassarem un petit torrent i, més endavant, un roquetar fins arribar de nou al trencall de la pista de la Carena de la Castanyera. Continuarem a la dreta i ja no deixarem aquest camí que ja coneixem de l’anada. Passarem altra vegada per el coll de Garganta, l’ermita de Sant Jaume de la Mata i la bassa de la Mata fins. El coll d’Estenalles, serà el final del nostre recorregut.

[/column2] [/two_columns]

Ves a poc a poc, gaudeix del parc

[message background_color=”papayawhip”]

Fitxa tècnica

• Sortida: 8.00 h davant el Centre Cultural. Tornada cap a les 14 h.
  • Desplaçament: cotxes particulars
  • Recorregut; 11′ 500 km
  • Desnivell: + 120 m – 120 m
  • Temps de marxa: 3 hores
  • Dificultat: Baixa
  • Preu de la sortida: 5 €. Gratuït els socis del CET
  • Inscripcions: a Secretaria i al formulari adjunt
  • Recomanacions: portar roba i calçat adequat, pals per caminar (opcional), beguda i un bon esmorzar.

Nota:per participar en aquesta activitat cal que tingueu la llicència-assegurança federativa.En cas contrari heu de contractar l’assegurança temporal a secretaria (2 euros per dia)

Més informació: Enric Prat (618 27 00 49) Josep Trullàs (619 963 134)