Històric

Passejades pel parc · TINES DEL RIU LLOBREGAT I DE LA RIERA DE MURA 🗓

Passejades pel parc febrerCASA DE LES TINES foto Enric PratDimecres 8 de Febrer de 2017

Amb aquesta matinal us proposem conèixer una altra zona d’alt interès de les Valls del Montcau, resseguirem un tram del riu Llobregat i la desembocadura de les aigües de la riera dels Nespres en aquest riu. Seguirem el curs de la riera amunt, tot contemplant el conjunt de tines que aniran apareixent al llarg del camí. Aquestes tines formen part del nostre patrimoni cultural.

Per arribar al començament de l’excursió hem d’agafar l’autovia de Terrassa a Manresa fins la sortida de Viladordis i arribar fins al poble. Al carrer Vilamajor (271) (405587 E – 4620176 N), a mà esquerra, surt un carrer que ens portarà al antic camí de Sant Benet de Bages. Hem de continuar de baixada fins trobar un petit pont que ens permetrà passar el riu Llobregat i on podrem deixar els cotxes aparcats.

Iniciem el recorregut a peu, just passat el pont (204) (406210 E – 4620525 N ). Seguim pel camí carreter en direcció al sud i a uns 100 m trobarem una bifurcació. Seguim el camí de l’esquerra que ens conduirà directament a la casa de les tines (234) (406760 E – 4619995 N): conjunt de set tines de forma circular alineades i una petita barraca, fetes de pedra i morter de calç en molt bon estat de conservació. Són sens dubte les tines més ben conservades i les més espectaculars de les Valls del Montcau. Un bon punt per fer fotos i esmorzar.

Continuarem desfent el camí fins el trencall que em deixat abans, per continuar paral·lels al riu Llobregat fins als tres salts (214) (406668 E – 4620083 N), lloc curiós on el riu Llobregat ha format un seguit de meandres naturals amb uns bonics saltants d’aigua. Un cop visitats els tres salts seguirem direcció sud. A molt pocs metres a l’esquerra i amagada entre pins hi trobarem la tina Llobregat (233) (406762 E – 4619996 N). Es tracta d’un conjunt format per una tina i una barraca restaurades amb molt bon estat de conservació.

Prosseguirem el trajecte fins arribar a la riera de Mura, on seguirem el camí que la voreja fins trobar una gran esplanada de pedra on podrem observar el conjunt de tines de Solanes (227) (407073 E – 4619749 N). Aquí el camí es divideix, Nosaltres seguirem el trajecte pel camí que va per dalt, amb un tram asfaltat, Seguirem els pals informatius que porten a Mura i passarem per la tina Solitaria (232) (407823 E – 4619883 N), Uns 100m més amunt trobarem la tina Transformada (249) (407970 E – 4620111 N), hem de travessar la riera i uns 1000m més amunt, a la dreta del camí, hi trobarem la darrera tina que visitarem: la Resclosa del Ventaiol (261) (408340 E – 4620734 N).

El camí de tornada el farem per la part baixa de la torrentera, tot resseguint la riera fins al inici de la caminada.

VÉS A POC A POC. GAUDEIX DEL PARC

Temps de marxa: 3 hores
Dificultat: Baixa
Preu: gratuït els socis i 5 euros els no socis
Inscripcions: a Secretaria i en aquesta mateixa pàgina
Recomanacions: portar roba i calçat adequat, pals per caminar (opcional), beguda i un bon esmorzar.
Nota:per participar en aquesta activitat cal que tingueu la llicència-assegurança federativa.En cas contrari heu de contractar l’assegurança temporal a secretaria (2 euros per dia)
Més informació: Enric Prat (618 27 00 49) Josep Trullàs (619 963 134)