Històric

PASSEJADES PEL PARC · DINAR DE NADAL 🗓 🗺

Dificultat: baixa · recorregut: 8,500km · Desnivell: +254m/-254 m · temps de marxa: 3 hores

Passejades pel parc desembre EL CASTELLOT Foto Enric Prat

LES MINES DE MURA, LA FONT DEL CARGOL I EL CASTELLOT

Dimecres 14 de Desembre

Una matinal molt planera que ens portarà a conèixer els entorns del poble de Mura. Pujarem a la mina de Mura, continuarem fins la carena del Reixac i de tornada visitarem la font del Cargol, el Castellot i la Llosa del camí del Cargol.

Iniciarem el recorregut a la plaça de l’església de Sant Martí de Mura (454 m) (414867 E – 4617063 N) on podrem contemplar la bonica portalada del segle XII que té esculpida una escena de l’Epifania. A continuació baixarem fins la riera de Nespres, que s’ha de traspassar. Després d’una suau pujada arribarem a un pla amb un plàtan molt alt on es troba la font del Formatget (465 m) (414866 E – 4616922 N).
Uns trenta metres més amunt trobarem la bonica font del Foradot o del Cellerot (492 m)(414907 E – 4616857 N). Aquesta font està amagada dins d’una balma de degotalls i envoltada de falgueres. És un lloc de molta bellesa. Seguint un corriol més amunt i a mà dreta arribarem al torrent i al salt de la Blanquera (525 m) (414746 E – 4616747 N), lloc on en temps de pluja es forma un bonic saltant d’aigua.

Tornarem al camí principal i seguirem per un corriol enfiladís fins a entrar al llit del torrent d’en Reixac. Continuarem direcció sud, travessarem la pista ampla que ve del Puig de la Balma i continuarem de pujada fins arribar a l’entrada de la mina de Mura (686) (414678 E – 4615696 N), un bon lloc per esmorzar.

Un cop visitades les coves, recuperem el corriol principal que ens portarà dalt el collet del Reixac. Continuem per el camí de mà esquerra fins a arribar a la bifurcació del camí que baixa de coll de Boix (744) (414796 E – 4615421 N), girem a l’esquerra i iniciem el camí de baixada per damunt la carena gaudint d’excel·lents vistes de la serra de l’Obac, Montserrat i el Montcau.

Quant haguem transcorregut uns 500m, arribarem a la font del Cargol (688) (414879 E – 4615908 N) font de pica natural que aprofita l’aigua que degota de l’escletxa de la roca. Uns minuts més avall arribarem a la roca anomenada el Castellot (670) (415016 E – 4611186 N) i continuem en direcció al nord. Hem d’estar alerta a peu del camí on hi ha dues lloses de pedra clavades a terra que, per la seva posició i proporcions, semblen pertànyer a una sepultura de lloses. Pel camí de tornada només caldrà seguir el mateix corriol de baixada fins a trobar la pista forestal que ve del Puig de la Balma i que ens conduirà directament a la riera de Nespres. Davant mateix de la riera i abans d’arribar al poble trobarem la font de l’Era (413) (415093 E – 4617005 N) i, de nou, el poble de Mura, fi de l’excursió.

VÉS A POC A POC, GAUDEIX DEL PARC

Les coordenades que s’especifiquen en aquesta ruta estan en UTM-31N-ED50

[message background_color=’lightgrey’]

Fitxa tècnica

Sortida: 8h. davant el Centre Cultural .Tornada cap a les 14h.
Desplaçament: cotxes particulars.
Recorregut: 8,500 km.
Desnivell:  + 254 m   – 254 m.
Temps de marxa: 3 hores.
Dificultat: baixa
Preu: gratuït els socis i 5 euros els no socis.
Inscripcions: a secretaria i en aquesta mateixa pàgina
Recomanacions: portar roba i calçat adequat, pals per caminar i una llanterna o frontal (opcional), beguda i un bon esmorzar.
Més informació: Enric Prat (618 27 00 49) Josep Trullàs (619 963 134)

Nota: per participar en aquesta activitat cal que tingueu la llicència-assegurança federativa.En cas contrari heu de contractar l’assegurança temporal a secretaria (2 euros per dia)

Pels qui ho desitgin, acabada l’excursió hem preparat un dinar de germanor a Cal Carter de Mura per celebrar les festes de Nadal.
El preu serà de 13 euros.