Centre Excursionista de Terrassa | Passejades pel parc · Castell de Rocafort i masia de can Cassassaies
6915
post-template-default,single,single-post,postid-6915,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,

Passejades pel parc

Passejades pel parc · Castell de Rocafort i masia de can Cassassaies 🗓

Dimecres, 13 de desembre de 2017

Una matinal molt planera que ens portarà a conèixer el entorns del poble de Rocafort. Visitarem l’església de Santa Maria de Rocafort. Darrera l’església podrem contemplar la Pedra de les Creus i explicarem la seva historia. També veurem les ruïnes del Castell de Rocafort del segle XI, que fou destruït a la guerra dels catalans contra Joan II. La darrera visita que farem serà a la masia de Can Cassasaies que fou, durant els anys quaranta, un important centre logístic dels maquis i d’enfrontaments amb la guàrdia civil.

Per arribar al principi de l’excursió cal seguir la carretera BV -1221 que va de Terrassa a Talamanca, passar el Coll d’Estenalles i arribar fins al Poble de Mura , continuar fins el poble de Rocafort passat 500 m direcció El Pont de Vilomara a mà dreta de la carretera trobarem una esplanada on podrem deixar els cotxes aparcats. (410806 E – 4618980 N) (439)

Descripció de l’itrinerari

Iniciem el recorregut pujant al castell de Rocafort (410729 E – 4619025 E) (462). Un cop visitades les ruïnes baixem fins la carretera i la traspassem. Seguirem per la pista en direcció sud, que està tancada amb una cadena. Al cap de 10 minuts de pujada arribarem a la Bassa dels Tres Colls (411055 E – 4618637 N) (504), un mirador natural i un bon punt per esmorzar.

Continuarem la caminada seguint el camí de l’esquerra fins enllaçar amb el que ve de Rocafort (411424 E – 4618351 N) (480) i avançarem en direcció al nord fins la caseta del Bofí (411567 E – 4618131 N) (511). Cruïlla de camins. Deixarem la pista principal que porta a l’Arbocet, ignorarem un corriol que surt davant nostre i agafarem el camí més a la nostra esquerra

que ens conduirà a les Grauetes (411697 E – 4617803 N) (498). des d’aquí seguirem el camí de baixada en direcció sud. Un cop caminats 650 m arribarem al principi de la Vall del Flequer (411616 E – 4617281 N ) (432). Bifurcació. Seguirem 200 m la pista de l’esquerra que ens conduirà directament a la masia de Can Cassasaies (411806 E – 4616804 N) (548).

El camí de retorn el farem per un corriol que surt just darrera de la casa de Can Cassasaies. Anirem desfent el camí fins a l’enllaç de Rocafort, per continuar fins el poble (411499 E – 4618867 N) (439).

Fi del recorregut.

VES A POC A POC GAUDEIX DEL PARC

Les coordenades que s’especifiquen en aquesta ruta estan en UTM-31N-ED50

Fitxa tècnica

• Sortida: 8.00 h davant el Centre Cultural
  • Desplaçament: cotxes particulars, repartint el cost entre els ocupants
  • Recorregut; 6’10 km
  • Desnivell: + 291 m – 314 m
  • Temps de marxa: 3 hores
  • Dificultat: Baixa
  • Preu de la sortida 5 €. Gratuïta per als socis del CET
  • Inscripcions: a Secretaria i en aquesta mateixa pàgina
  • Recomanacions: portar roba i calçat adequat, pals per caminar (opcional), beguda i un bon esmorzar.
  • Nota:per participar en aquesta activitat cal que tingueu la llicència-assegurança federativa. En cas contrari heu de contractar l’assegurança temporal (2 euros per dia)
  • Més informació: Enric Prat (618 27 00 49) o Josep Trullàs (619 963 134)

Pels qui ho desitgin, acabada l’excursió hem preparat un dinar de germanor a per celebrar les festes de Nadal.

El preu serà de 13 euros.