Històric

PASSEJADES PEL PARC · CARENA DE L’ILLA – LA BALMA DEL SOT DE LA CARDA I LA FONT DE L’ARÇ 🗓

Dimecres 12 d’abril

Descripció de l’itinerari

[two_columns] [column1]

El circuit que us proposem per aquest mes comença a l’aparcament de l’ermita de la Mare de Déu de les Arenes (408m, 421249 E – 4611238 N). Iniciem el recorregut visitant la bonica ermita i la seva alzina centenària, continuarem en direcció sud fins a trobar la riera del Sot de Matalonga. Des d’aquí avançarem a l’esquerra fins a la caseta de les Arenes, però just abans d’arribar-hi ens desviarem a la dreta per un corriol que va a parar a l’era del mas de l’Illa. El mas el veurem a l’esquerra, sota nostre.

Uns metres més amunt el camí es bifurca. Trobarem un indicador metàl·lic del parc de color verd. Si seguíssim a l’esquerra aniríem a parar a la masia del Sabater Vell. Nosaltres girarem en direcció a ponent. És el començament de la Carena de l’Illa. El seu recorregut es de 2.200 m i un desnivell de + 255 m  de pujada continuada. Alguns trams és pla, però torna tot seguit a fer pujada fins a arribar al punt més alt de la carena: el Turó de Matalonga (668, 419554 E – 4610042 N), amb magnifiques vistes de tot el llevant de la Mola, els Plecs del Llibre, el Fus la Castellassa de Can Torres i la Castellassa del Dalmau. Al nord hi veiem Roca Mur i la Morella. Un bon lloc per esmorzar.

Reemprenem la marxa i, uns metres més endavant, arribarem al Coll Llarg (648m 419415 E – 4610036 N). Hem de continuar 200 metres i situar nos sota la base del monòlit de la Castellassa de Can Torres. A

[/column1] [column2]

l’esquerra surt un corriol que baixa (673m 419227 E – 4609946 N) i si no el deixem ens menarà directament a la Balma del Sot de la Carda (647m 419141 E – 4609885 N).

La Balma del Sot de la Carda es un dels llocs menys freqüentats del parc, a causa d’estar força amagada. Aquesta circumstància va afavorir que servis de refugi per els carboners i llenyataires. És una balma obrada de dimensions considerables i al fons hi ha una bassa de pedra que recull l’aigua de pluja que s’escola per les roques de la paret. Aquesta és l’autentica font de les Mosques.

Un cop visitada la Balma hem de desfer el camí fins al Coll Llarg i continuar per un corriol que surt direcció nord. Al començament transcorre per un roquetam, però al final trobarem uns quants pins. A partir d’aquí el camí no para de baixar fins al sot de Matalonga. A la nostra esquerra tindrem la companyia de la Castellassa del Dalmau. Cap a la meitat de la baixada trobarem una desviació a la dreta que ens conduirà a la font de l’Arç (523m 419760 E – 4610502 N): un pica de pedra que s’omple de l’aigua que baixa pel torrent.

Hem de refer el camí fins al lloc on ens hem desviati seguir camí avall fins a enllaçar amb la riera del Sot de Matalonga. Seguim 1.800 m riera avall fins a l’ermita de la Mare de déu de les Arenes on donarem per finalitzada la nostre excursió.

[/column2] [/two_columns]

VÉS A POC A POC I GAUDEIX DEL PARC

Les coordenades que s’especifiquen en aquesta ruta estan en UTM-31N-ED50

[message background_color=’papayawhip’]

Fitxa tècnica

• Lloc i hora de sortida:  davant del Centre Cultural a les 8.00 del matí. Tornada: cap les 14 hores
  • Desplaçament: cotxes particulars. El recorregut és: arribar fins a Castellar del Vallés, seguir la carretera en direcció a Sant Llorenç Savall fins a arribar al km 13,100 on trobarem l’aparcament de l’ermita de la Mare de Deu de les Arenes.
  • Recorregut:  8,300 quilòmetres
  • Desnivell: + 260  – 260 metres
  • Dificultat: Baixa
  • Temps de marxa: 3 hores
  • Preu:
    • Socis: gratuït
    • No socis: 5 €
  • Inscripcions:a la secretària del Centre o a través d’aquesta mateixa pàgina.
  • Recomanacions: portar roba i calçat adequat, pals per caminar (opcional) beguda i un bon esmorzar.
  • Molt important: Cal que tingueu la llicència/assegurança federativa.En cas contrari, heu de contractar l’assegurança temporal a Secretaria o a través d’aquesta mateixa pàgina (2 € per dia).
  • Més Informació: Enric Prat (618 270 049) i Josep Trullàs (619 963 134)

[/message] [insert_php] $AdreçaPost=”http://ce-terrassa.cat/passejades-pel-parc-%c2%b7-carena-de-lilla-la-balma-del-sot-de-la-carda-i-la-font-de-larc/”;