Centre Excursionista de Terrassa | Passejades pel parc · balma de la Pinassa
6924
post-template-default,single,single-post,postid-6924,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,

Passejades pel parc

Passejades pel parc · balma de la Pinassa 🗓

Dimecres 15 de Novembre

Al començament de la canal Freda, enmig dels camins de la font Soleia i del camí de la Senyora, molt amagada dins el bosc, es troba la Balma de la Pinassa. A causa de la dificultat d’accés, es un dels llocs mes amagats del massís i durant la guerra civil fou amagatall dels que eren perseguits.
La balma de la Pinassa es una construcció feta de pedra que li dona forma de cabana. La part exterior te uns finestrals circulars i rectangulars de fusta que en facilitant la ventilació i al interior encara hi ha una taula i diverses cadires per descansar.

Descripció de l’itinerari

Iniciem el recorregut al final del carrer vista Alegre de Matadepera (els dipòsits) (685) (418575 E – 4608929 N). Emprenem el camí girant a la dreta, en direcció est, per unes escales obrades. A dalt de tot d’aquestes escales, marcat amb pintura blanca i groga, trobarem el camí dels Monjos que prové de Sant Cugat.

El seguirem en direcció nord per una pujada que ens portarà per una canal a dalt la Roca de les Onze Hores (837) /418429 E – 4609300 N): és un esplèndid mirador del Vallés. El camí continua pel roquissar. A pocs metres gira sobtadament per mig d’un alzinar en direcció nord. Continuem enfilant-nos fins a trobar el trencall del camí de la Senyora (899) (418577 E – 4609640 N). Aquí deixarem el camí dels Monjos i seguirem per la dreta direcció NE.

El camí de la Senyora té un recorregut de 3.700 m marcat amb senyals de pintura groga. Va vorejant les cingleres de la part est del massís de Sant Llorenç del Munt, quasi completament planer, seguint sempre direcció Nord i gaudint d’unes vistes extraordinàries: la Castellassa de Can Torres, el Bolet, la masia del Davì i la Morella.

L’hem de seguir 2.545 m fins a trobar el trencall de la Balma de la Pinassa (810) (418561 E – 4611072 N). Deixarem el camí principal i ens enfilarem per un corriol a mà esquerra. Després de caminar 300 m i superar 59 m de desnivell arribarem a la Balma de la Pinassa (869) (418471 E – 4611063 N).

Un cop visitada la balma desferem el camí fins a retrobar el de la Senyora. El seguirem cap al nord. Deixarem a la dreta el camí de l’ermita de Santa Agnès i ens enfilarem fins el coll del Morral del Drac (960) (418057 E – 4611O7O N). Bifurcació de camins (seguint al nord aniríem a Coll d’Eres) i al sud, a la Mola. Seguirem en direcció ponent per la canal de l’Abella i passarem per l’avenc i el forn de calç de la canal de l’Abella. Més avall el camí es converteix en un camí carreter que si no el deixem ens portarà fins a Can Pobla (835) (418160 E – 4610092 N). Just havent passat la casa deixarem la pista ampla i seguirem per un camí més estret en direcció est que torna a pujar fins la carena i enllaça amb el camí dels Monjos.

Des d’aqui ja només cal que anem desfent el camí fins al començament de l’excursió.

Ves a poc a poc, gaudeix del parc.

Les coordenades que s’especifiquen en aquesta ruta estan en UTM-31N-ED50

• Dificultat: Baixa
  • Preu de la sortida: 5 €. Grauïta per als socis
  • Inscripcions: a Secretaria i a travès d’aquesta mateixa pàgina
  • Recomanacions: portar roba i calçat adequat, pals per caminar (opcional), beguda i un bon esmorzar
  • Nota: per participar en aquesta activitat cal que tingueu la llicència-assegurança federativa.En cas contrari heu de contractar l’assegurança temporal a secretaria (2 euros per dia)
  • Més informació: Enric Prat (618 27 00 49) Josep Trullàs (619 963 134)