Històric

L’OTZET, LA BALMA FREDA I LA TOMBA DEL MORO (DINAR DE NADAL)

Dimecres 16 de desembre

TOMBA DEL MORO Foto Enric Prat Desembre
Tomba del Moro. Foto Enric Prat

La sortida d’aquest mes ens permetrà conèixer un dels indrets pocs visitats i desconeguts per als terrassencs: la part nord-est del Parc de Sant Llorenç del Munt i Serra de l’Obac. Visitarem la masia de l’Otzet amb la seva alzina centenària, baixarem fins a trobar les restes de la tina i del murs de la masia de l’Otzetó, ens arribarem fins la riera de l’Om, la travessarem per visitar la Balma Freda i la Balma de l’ Ermità. Ja de tornada ens arribarem fins la tomba del Moro, sepultura medieval excavada a la roca, situada en el terme municipal de Granera.

Per arribar al començament de l’excursió cal seguir la carretera de Terrassa fins a Castellar del Vallès, continuar
per la carretera B-124 que va a Sant Llorenç Savall, un cop passat el poble hem de seguir 5,700 km. direcció Monistrol de Calders, fins a trobar el trencall que va a Granera, al punt quilomètric 24,7. Transcorregut 1,3 km. trobarem el trencall a mà esquerra que porta a la masia de l’Otzet. Iniciem el recorregut per la pista que surt arran de carretera (644) (419458 E – 4618750 N) al cap de caminar 800 m arribarem a la masia de l’Otzet (662) (419505 E – 4619712 N) Passada la masia continuem pel camí carreter i ens enfilem fins al capdamunt de la cinglera, on trobarem una cruïlla, trenquem a l’esquerra, el camí fa pujada, després d’un revolt pronunciat arribem dalt la carena, enfilem una baixada que ens portarà fins les runes de l’Otzetó.
Continuarem sense deixar el camí principal fins arribar a una petita placeta, cruïlla de camins. Trenquem a la dreta
tot resseguint la riera de l’Om: uns 100 m. més amunt la travessarem i davant nostre veurem l’espectacular Balma Freda (505) (418793 E – 4621156N) Un cop visitada la balma hem de seguir pel camí que passa per damunt i que ens conduirà fins la Cova i la Balma de l’Ermità.
Continuarem desfent el camí fins la Balma Freda. El camí continua a l’esquerra i méstard a la dreta amb una forta pujada fins trobar la pista ampla que ens conduirà fins dalt la carena. Cal continuar la pista direcció sud fins arribar a un replà, en aquest punt ens hem de desviar per un corriol direcció est, caminats 150 m. enmig d’un roquetar trobarem la Tomba del Moro (676) (419621 E – 4619876 N). Un cop visitada la tomba hem de desfer el camí fins la pista principal. Des de aquí ja veurem de nou la casa de l’Otzet. Només ens caldrà seguir fins on hem deixat els cotxes aparcats: principi i fi de la nostra excursió.

Fitxa tècnica
Lloc i hora de sortida: davant del Centre Cultural a les 8.00 del matí.
Desplaçament: en cotxes particulars.
Recorregut: 9,20 km.
Desnivell: +196 m -196 m.
Temps de marxa: 2 hores i mitja.
Dificultat: BAIXA.
Preu: gratuït els socis i 5 euros els no socis.
Inscripcions: al punt d’atenció al soci del C.E.T. i a través del web del CET www.ce-terrassa.cat.
Recomanacions: portar roba i calçat adequat, pals per caminar (opcional) beguda i un bon esmorzar.
Molt important: Cal que tingueu la llicència/assegurança federativa. En cas contrari, heu de contractar l’assegurança
temporal al punt d’atenció al soci (2 euros per dia).
Més informació: Enric Prat (618 270 049) Josep Trullàs (619 963 134)
Pels qui ho desitgin, acabada l’excursió hem preparat un dinar de germanor a la masia de Can Solà de Monistrol de Calders per celebrar les festes de Nadal. El preu serà de 12 euros.