Històric

LA CASTELLASSA DE CAN TORRES

DIMECRES 11 DE MAIG
PARETS DE LA CASTELLASSA DE CAN TORRES foto Enric PratVisitarem: L’avenc de la Codoleda, situat a la base del cingle occidental dels Plecs del Llibre. La seva boca està enclavada a la roca conglomerada, té una profunditat de 32 m i un recorregut de 135 m, i és un dels avencs més bonics del parc.
El Gurugú, mirador natural amb esplèndides vistes de la Castellassa de Can Torres i el Barcelonès.
La Castellassa de Can Torres, que és el monòlit més gran de tot el parc i està situat al vessant est de Sant Llorenç del Munt. A causa de la seva forma peculiar també és conegut com el Camell i té tres cims diferenciats amb els noms
de la Torre, la Cabreta i la Gepa. La primera escalada la van realitzar el 9 de setembre de 1923 tres membres de la
Joventut Terrassenca.
Com que és primavera, i temps de flors, buscarem la corona de reina (Saxifraga catalaunica), planta amb rosetes de fulles basals i tiges floríferes de fins a 35 cm, endèmiques de Sant Llorenç i de Montserrat, que s’amaga per aquests entorns.
Iniciarem el recorregut al final del carrer de Vista Alegre de Matadepera, lloc conegut com els dipòsits (750) (418541
E – 4608991 N), de la urbanització Cavall Bernat, situat sota la roca de les Onze Hores.
Emprendrem el camí girant a la dreta per unes escaletes en direcció est, on a dalt de tot, senyalat amb pintura blanca
i groga, s’enllaça amb el camí dels Monjos, que uneix el monestir de Sant Cugat del Vallès amb el de Sant Llorenç
del Munt. Seguirem en direcció nord i, 100 metres més amunt, deixarem el camí dels Monjos i ens desviarem
per un corriol que surt a la nostra dreta (765) ( 418578 E -4609029 N), fins a arribar al peu de les cingleres dels Plecs
del Llibre, on a la banda occidental del cingle trobarem l’avenc de la Codoleda (824) (418723 E – 4609453 N). Tornarem al camí principal sota dels Plecs del Llibre i davant nostre, de cara sud, veurem el roquetam del Gurugú. Un corriol poc visible enmig d’alzines ens conduirà directament al cim (825) (418871 E – 4609369 N), un bon punt per esmorzar amb esplèndides panoràmiques de la Castellassa de Can Torres, els Plecs del Llibre i el Vallès.
Recularem enrere fins a trobar la pista ampla que ve de Can Torres. Caminats 600 metres de baixada (727) (419134 E – 4609046 N), abans d’arribar al coll de Grua hem de deixar la pista i girar a l’esquerra en direcció nord per un camí planer que ens menarà primer al gorg del General (727) (418948 E – 4609367 N), bassa obrada que recull les aigües del roquissar i la font de les Mosques (718) (418904 E – 4609677 N). Uns 100 metres més endavant deixarem el camí planer i estarem alerta, a mà esquerra, per continuar per un petit corriol (719) (418923 E – 4609798 N) marcat amb senyals blaus i grocs que s’enfila fins a arribar a un roquissar que enllaça amb el camí del Mal Pas de la Castellassa. Seguirem a la dreta fins a arribar a una esplanada on es troba la base del monòlit de la Castellassa de Can Torres (795) (419073 E – 4609994 N).
Magnífiques vistes de la carena de l’Illa, la Castellassa del Dalmau i el bolet de Can Torres.
Un cop visitada la Castellassa retrocedirem 25 metres fins a trobar el començament del camí dels Meringes (800)
(419062 E – 4609989 N), que va de la Castellassa de Can Torres a la Castellassa del Dalmau, amb un recorregut que
és dels més bonics del parc. Passarem per sota del Bolet de la Castellassa, fins a una antiga carbonera. Just en aquest
punt (788) (418908 E – 4610005 N) deixarem el camí dels Meringes per seguir un corriol a mà esquerra que s’enfila
fins a enllaçar amb el camí que baixa del camí de la Senyora.
Des d’allà hem de seguir en direcció sud fins al turó de la Codoleda, una balconada amb esplèndides vistes del Vallès, i reprendre la caminada desfent part del camí fins a retrobar-nos amb el camí principal. Seguirem en direcció a ponent vorejant un gran roquetar fins que enllacem amb el camí dels Monjos, que baixa del cim de la Mola.
Ara ja només cal que seguim el camí dels Monjos fins al carrer de Vista Alegre, punt de sortida i final de la nostra
excursió.
VÉS A POC A POC, GAUDEIX DEL PARC.

FITXA TÈCNICA
Lloc i hora de sortida: davant del Centre Cultural a les 8.00h.
La tornada serà sobre les 14:00h.
Temps de marxa: 3 hores.
Desnivells: +155m, -155 metres.
Recorregut: 6,5 km.
Dificultat: BAIXA.
Recomanacions: portar roba i calçat adequats, pals per caminar (opcional), beguda i un bon esmorzar.
Inscripcions: al punt d’atenció al soci del CET i a través del web del CET www.ce-terrassa.cat.
Preu: gratuït els socis i 5 euros els no socis.
Assegurança: Per participar en aquesta activitat cal que tingueu la llicència federativa. En cas contrari, heu de
contractar l’assegurança temporal al punt d’atenció al soci (2 euros per dia).
Transport: El desplaçament es farà en cotxes particulars i el cost es repartirà entre els ocupants.
Informació: Enric Prat (618 270 049) i Josep Trullàs (619 963 134)