Històric

Horitzons · caminant pels Cingles de Bertí 🗓

FMS130224-_7005531

Dissabte, 14 de gener

Travessa que ressegueix la Serra del Bertí entre Aiguafreda i Sant Miquel del Fai (una part pel GR-5 )

Sortirem de l’estació de FFCC de Sant Martí de Centelles per una pista forestal planera i ample que ens portarà a l’Ermita de Sant Pere de Valldaneu per l’Oller, la Rectoria i el Coll de Sant Pere. Poc desprès deixarem la pista, amb la marca creuada del GR, per agafar un corriol que surt a la dreta, que s’endinsa en un magnífic bosc de roures i alzines i que puja suaument fins arribar al Mas de Valldaneu que voregem. A partir d’aquí el corriol es farà més dret, dur i costerut per una obaga preciosa, molt atractiva. La pujada es forta, llarga i amb alguns trams durs, pujant per la Serra de Castellar i superant el Grau de les Avellanedes. Desprès de superar-lo la panoràmica es magnifica de dalt del replà del Recó de les Avellanes, amb vistes excepcionals sobre Osona, al Pla de la Calma i al Matagalls. Esmorzarem amb aquest magnífic paisatge.

A partir d’aquí avançarem per l’altiplà i la vegetació anirà canviant. Vorejarem els Cingles del Bertí fins que, en un punt determinat, deixarem el GR 5 per poder resseguir encara més totes aquestes cingleres i encarar-nos cap a les comarques del Vallès oriental i el Moianès. Des d’aquesta vessant podrem veure a l’horitzó els nostres estimats cims de La Mola i el Montcau.

Tot seguint el camí arribarem fins a les runes del Clascar, més en forma de castell que d’ermita. Les vorejarem i agafarem un caminet que surt a l’esquerra, senyalitzat amb fites, que ens portarà, per un bonic corriol, fins al conjunt format per l’Ermita de Sant Pere de Bertí i Ca l’Escolà. Aquest és un bon indret per dinar tot i que encara sigui un pèl d’hora.

Posteriorment ja començarem a baixar pel Sot del Querós, travessarem un bosc d’alzines en recuperació d’un antic incendi forestal i el Torrent de Puigfred. Vorejarem els Cingles de Sant Quirze i passarem pel Mirador dels Frares, des d’on veiem als nostres peus els Riells del Fai i el seu conjunt d’urbanitzacions i cases disseminades. Aquí resseguint el GR-5 i el relleu que tanca la Vall del Riu Tenes. Resseguint el camí, creuarem el Torrent del Gat i començarem la darrera baixada que ens portarà a Sant Miquel del Fai. Per aquestes dates el recinte és tancat i no es podrà visitar.

Esperem que la gaudiu tant com nosaltres al preparar-la!

[message background_color=’lightgrey’]

Fitxa tècnica

Sortida: 7 del mati al Centre Cultural
Dificultat: Mitjana ** (llevat de la pujada forta pel Grau de les Avellanedes)
Desnivell: +674-603 mts
Recorregut: 17,170 Km.
Durada: 6 hores de marxa aprox.
Vocals: Rosa Gil, Sergi Nuñez, Gil Sabrià
Consells específics: Esmorzar i dinar de motxilla, aigua, roba d´abric, protecció per a la pluja, calcat adherent i pals si en necessiteu.
Inscripcions: Al punt d’atenció al soci del CET i a través d’aquesta mateixa pàgina
Preus: 17 euros els socis i 27 els no socis.
Assegurança: Per participar en aquesta activitat cal que tingueu la llicència federativa. En cas contrari, haureu de contractar l’assegurança temporal al punt d’atenció al soci (2€ per dia)