Històric

ELS HOSTALETS DEL DAVI 🗓

DIMECRES 15 DE JUNY
HOSTALETS DEL DAVI Foto Enric PratEls Hostalets del Davi o hostal de la Mort forma part dels petits hostals que es trobaven enmig del trajecte del camí ral entre Barcelona i Manresa, que al segle XVII era el camí més ràpid, però també un dels més perillosos.
Calien tretze hores per fer el recorregut sencer, la qual cosa feia necessària la presència de diversos hostals al llarg del camí. Els més coneguts dins del parc són el de Can Torrella de Baix, la Barata, els Hostalets del Davi i, el més gran i més important de tots, el de Sant Jaume de Vallhonesta.
Per aquesta ruta es tranportava la llana des del port de Barcelona a tot el Bages i vi i aiguardent en sentit invers.
Aquesta via, totalment feréstega, no és estrany que estigués plena de bandolers esperant saquejar les seves víctimes.
Entre els bandolers més famosos de tots destaquen en Capablanca, en Perot Roca Guinarda i en Trucafort, tots ells molt bons coneixedors de tots els racons on amagarse: coves, avencs i forats.
L’Hostal del Davi era conegut pels pobles dels voltants com l’hostal de la Mort, pels robatoris i crims que es cometien a alguns viatgers, molts dels quals desapareixien misteriosament.
Iniciem el recorregut al poble de Rellinars, a l’església de Sant Pere i Sant Fermí (318) (409463 E – 4610500 N ). Sortim des de l’aparcament que hi ha al darrere i, just davant del pàrquing, agafem una pista forestal ampla i còmoda en direcció nord que, en una forta pujada, ens portarà fins a la masia de Casajoana (420) (410432 E – 4611579 N), amb excel·lents vistes de Montserrat. A la dreta de la masia trobarem el camí carreter que no deixarem fins al coll
de la Morella (581) (411320 E – 4612516 N); aquí enllacem amb el camí Ral que va de Barcelona a Manresa, un bon
punt per esmorzar.
Un cop recuperats, continuem en direcció llevant fins a trobar els Hostalets del Davi (646) (411371 E – 4611884 N),
on reiniciem el camí. Transcorreguts 370 metres hem de seguir el trencall que surt a la nostra dreta (657) (411479
E- 4611551 N), que ens portarà fins a les Cases. Al principi el camí planeja, però més endavant es converteix en una
forta baixada, de manera que caldrà anar amb compte amb les pedres soltes que trobarem. Passarem per la Trona (635) (411249 E – 4611176 N), curiosa formació de roca al bell mig del camí. A la part més llunyana sota nostre podem veure la masia de la Boada i al final de la baixada trobarem les Cases (489) (410887 E – 4610743 N), on enllaçarem amb el GR 5 que ve de la Barata.
El camí s’eixampla i ja no el deixarem més; sempre seguirem les marques blanques i vermelles del GR. En arribar a la part més baixa, trobarem un pal metàl·lic de color verd de la Diputació, que ens indica un corriol a seguir per anar
a la balma de l’Andaló (349) (409864 E – 4610366 N). Un cop visitada, reprenem la marxa pel camí principal, que
ens portarà de nou a l’església de Sant Pere i Sant Fermí, punt final de l’excursió.
VÉS A POC A POC. GAUDEIX DEL PARC.

FITXA TÈCNICA
Lloc i hora de sortida: davant del Centre Cultural a les 8.00h.
La tornada serà sobre les 14:00h.
Temps de marxa: 3 hores.
Desnivells: +334 m. -334m.
Recorregut: 8,50 km.
Dificultat: BAIXA. Forta baixada pel camí de la Trona.
Recomanacions: portar roba i calçat adequats, pals per caminar (opcional) beguda i un bon esmorzar.
Inscripcions: a la Secretaria del CET i a través del web www.ce-terrassa.cat.
Preu: gratuït els socis i 5 euros els no socis.
Assegurança: Per participar en aquesta activitat cal que tingueu la llicència federativa. En cas contrari, heu de contractar l’assegurança temporal al punt d’atenció al soci (2 euros per dia).
Transport: El desplaçament es farà en cotxes particulars, repartint el cost entre els ocupants.
Informació: Enric Prat (618 270 049) i Josep Trullàs (619 963 134)