Històric

ELS CORTINS, FONT DEL FORAT I LES ROQUES DE LA COCA

DIMECRES 13 D’ABRIL

Els Cortins: turó de 959 m d’alçada, situat a la part Oest del Montcau, des de dalt es gaudeix d’unes excel·lent vistes que van des de Montserrat als Pirineus. La Font del Forat: Font situada a la part baixa del torrent de la Coca, font de poc cabal que aprofita l’aigua que cau dins l’escletxa d’una roca. Les Roques de la Coca: Situades a la part Nord Montcau, son un esplèndid mirador de la Falconera i la carena dels Emprius per sobre el torrent de la Vall. Iniciem el recorregut al aparcament del km. 15’100 de la carretera de Terrassa a Talamanca, el coll d’Estenalles (416416 E – 4613806 N) (873). Hem de passar per davant del Centre d’Interpretació del Parc, 100m passat el coll d’Estenalles on la carretera fa la primera corba, agafarem un corriol (416597 E – 4613999 N) (884) que surt a la dreta i que s’endinsa en un bosc d’alzines. Quan portem cinc minuts caminant, travessarem al torrent del Séc i continuarem per un roquetar que ens conduirà al vessant nord-oest dels Cortins (417001 E – 4614688 N) (892). Marxem a la dreta per sota les Balmes dels Cortins fins la capçalera del torrent de la Coca, (417070 E – 4614684 N) (862). Continuem per un corriol que baixa per el cantó de ponent assenyalat amb piles de pedres. Arribarem sobre unes lloses de pedra vermellosa, on comença, a la dreta, un corriol que ens portarà directament a la font (819) (417062 E – 4614905 N). Un cop visitada la font continuarem el camí de pujada fins les Roques de la Coca (417233 E – 4614848 N) (904). Breu parada per esmorzar i gaudir de la panoràmica, reprenem la marxa direcció Nord, resseguint la carena del Serrat de la Coca fins arribar al camí que prové de la casa de la Vall (416909 E – 4615864 N) (684). Deixem el camí que baixa a l’esquerra i seguim pel de la dreta de pujada suau; a llevant podem veure la carena dels Emprius, al Sud el Cavall Bernat de la Vall i el Montcau. Breu parada a la font de la Guineu (417388 E – 4615081 N) (764), pica natural d’aigua cristal·lina al bell mig del torrent. Reprenem la marxa fins arribar al Collet del Llor (417701 E – 4614735 N) (808). Enllacem amb el GR5 que ve de Sant Llorenç Savall i que no deixarem fins el final del recorregut. Cruïlla de camins, a l’esquerra ens portaria a Finestrelles. Continuem per la dreta direcció sud vorejant la falda del Montcau fins trobar la canal del Llor. Continuem la canal de forta pujada fins al Coll d’Eres (417469 E- 4613893 N) (945). El camí de retorn el farem per la pista asfaltada que passa per sota la part sud del Montcau i que ens conduirà directament al Centre d’Interpretació.

CORTINS

FITXA TÈCNICA
Lloc i hora de sortida: davant del Centre Cultural a les 8.00. La tornada serà sobre les 14:00.
Temps de marxa: 3 hores.
Desnivells: +190 metres -190metres.
Recorregut: 7,50 km. Dificultat: MITJANA, al llarg del camí trobarem alguns roquetams amb algun pas una mica delicats.
Recomanacions: portar roba i calçat adequat, pals per caminar (opcional) beguda i un bon esmorzar. Inscripcions: al punt d’atenció al soci del CET i a través del web del CET www.ce-terrassa.cat.
Preu: gratuït els socis i 5 euros els no socis.
Assegurança: Per participar en aquesta activitat cal que tingueu la llicència federativa. En cas contrari, heu de contractar l’assegurança temporal al punt d’atenció al soci (2 euros per dia).
Transport: El desplaçament es farà en cotxes particulars.
Informació: Enric Prat (618 270 049) i Josep Trullàs (619 963 134).