Històric

Clot de l’Infern · La Coma i La Pedra 🗓

Dissabte, 6 de maig

La sortida és des del mateix nucli de La Coma (1.010 m), des de l’aparcament que hi ha davant de la Fonda de Cal Nin. Pugem per darrera d’unes cases en direcció cap al Pujol del Racó, fins arribar-hi. Enfilarem cap un torrent. Els primers metres caminarem sobre la llera. El Clot de l’Infern és un tram estret, entre altes parets, del que es la unió del torrent de la Borda i de la canal Fonda.

Entrem de ple en la llera del torrent i anem pujant pels llocs més fàcils, superant alguns passos més entretinguts equipats amb graons i cadenes. A mida que anem guanyant alçada el torrent es va obrint fins a arribar a una confluència de canals que nosaltres prendrem la de l’esquerra. Aquí s’acaba el Clot de l’Infern. Continuem per una suau pendent passant per la Borda del Pujol fins arribar al coll dels Brulls (1.521 m).

Iniciem el camí de descens creuant una tanca de bestiar, tot passant per Cal Miqueló, Cal Manxo i Cal Jepet, on es troba una pista encimentada que deixarem uns centenars de metres enllà per baixar cap a un rierol que ens menarà cap a Costa del Llop, la Canal Major i les Roques del Minguell. Passarem pel Roc de la Trona fins a la casa del Pujol del Racó, on abans haurem iniciat la pujada cap el Clot de l’Infern. Farem el descens cap a La Coma per un camí al costat de la Ribereta del Pujol. Passarem per l’ermita de Sant Andreu i una Torre dels Moros fins a arribar al nucli de cases del poble.

NOTA: En el cas que en el torrent hi baixés aigua, faríem un camí alternatiu.

[message background_color=’papayawhip’]

Fitxa tècnica:

• Sortida: 6:00 h al Centre Cultural
  • Dificultat: Moderada (Hi ha alguns passos equipats amb graons i cadenes)
  • Desnivell: +1020 m – 1020 m
  • Recorregut: 12,200 km
  • Durada: 7 h de marxa
  • Vocal: Jaume Buxadós
  • Telèfon de contacte: 660 385 316
  • Preu soci: 17 €
  • Preu no soci: 27 €
[/message] [insert_php] $AdreçaPost=”http://ce-terrassa.cat/clot-de-linfern-%c2%b7-la-coma-i-la-pedra/”;